"Sosyal Medya-iN" " Tv'ler Gazeteler-OUT "


Sosyal Medya Nedir? Akla gelen en genel anlatım,  aslında yeni nesil web teknolojilerinin getirdiği kullanıcı kolaylığı ve iletişim hızıyla eş zamanlı bilgi paylaşımının takip edildiği digital platformdur.

Alışkanlıkların bir yenisi “sosyal medya” peki ya sen bağımlı mısın?

Bana göre de sosyal medya şu sıralar sadece bağımlılık anlamına geliyor. Önceleri her şeyi öğrendiğimiz televizyonlar gazeteler geriye atıldı. Yerini çağın vazgeçilmezi sosyal medya mecraları aldı.  Asıl amacı olan bilgi paylaşımından, fikir alışverişinden çok, kişisel hayatların, düşüncelerin aktarıldığı farklı bir boyut haline geldi.

Eğer bunlardan birinde hesabın yoksa anormal gözle bakılacak duruma geldik, düşünün...

Eskiden dünyada neler olmuş neler bitmiş televizyondan öğrenirdik. Belirli saatlerde verilen haberler sayesinde bilgi sahibi olurduk. Gazeteler günlük alınır, spordan magazine, yemek tariflerinden, kim nerede kimlerle olduğu öğrenilirdi. Ya şimdiler de "nerede neler olmuş","kimler neler demiş"," nerelere gitmiş, merak mı ediyorsun? Hemen bağlan ve öğren bu kadar basit. En çok kullanılan sosyal medya platformlarının başında Facebook ve Twitter geliyor. Kendini rahatça ifade ettiğin toplumda bastırılmış duygularını sosyal medya üzerinden rahatça yayınladığın aşklarını, kızgınlıklarını hatta yediğini, içtiğini, gezdiğin yerlere kadar paylaştığın dijital platformlar vazgeçilmez oldu. Bireysel tartışmalar, topluma fikir sunmalar, bilgi paylaşmalar, iyi-kötü tüm yaşanılanlar sosyal çerçevede aktarılıyor. Akıl alışverişleri yapılıyor. Bazen amacından sapmış birçok konu açığa kavuşuyor, bazen de yalan yanlış haberlerle insanlar kandırılıyor. Doğru kullanıldığı ve yalansız paylaşımlar yapıldığı sürece eğlenceli bir mecra oluyor. Sanat camiasından, devlet adamlarına kadar herkes kullanıyor ve  açıkça sorular sorulup onlar hakkında merak ettiklerimizi öğrenebiliyoruz. Bir yandan bakıldığında artık hiç bir şey ulaşılmaz değil gibi görünüyor.

Üreticiyi tüketici ile farklı bir platformda buluşturan sosyal medya markalar arası rekabete farklı boyut kazandırıyor.
Son zamanlarda digital platformlara yönelik kullanıcı sayısı artıkça markalar ve ticari kurumlarda bunların bir üyesi oldu. Günün birçok saatini internette geçiren insanlar için alışveriş ve ihtiyaçlar buradan karşılanır hale geldi. Kıyasıya rekabet söz konusu oldu. İstatistiklere göre Facebook'un aktif sosyal medya reklamcı sayısı 1 milyonu geçti. Bu demek oluyor ki bir tıkla her şey kapınızda dönemi hızla yaygınlaşıyor. İnsanlar gerçek ortamlardan çok sanal ortamlar üzerinden hem rahat alışveriş yapıp, hem de merak ettikleri her şeye ulaşabiliyor. Sosyal Medya'da bilgi paylaşımı hiçbir maliyet gerektirmeden gerçekleştirilip anında birçok kitleye hitap ediyor olması kişisel güveni zirveye çıkarıyor. Yapılan araştırmalara göre zaten Türkiye sosyal medya kullanım oranlarında Avrupa sıralamasında yer alıyor.

Sanırım bu araştırmalar ve görünenlere göre en güzel tanım;

"Sosyal Medya - in"
"Tv'ler ve Gazeteler-  out"




Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

90'ların En Hit Bilgisayar Oyunları

Evrene mesaj göndermekten iflahım kurudu :D

Yağmurunu sevsinler :)