"Sosyal Medya-iN" " Tv'ler Gazeteler-OUT "
Sosyal Medya Nedir? Akla gelen en genel anlatım, aslında yeni nesil web teknolojilerinin
getirdiği kullanıcı kolaylığı ve iletişim hızıyla eş zamanlı bilgi paylaşımının
takip edildiği digital platformdur.
Alışkanlıkların bir yenisi “sosyal
medya” peki ya sen bağımlı mısın?
Bana göre de sosyal medya şu sıralar sadece bağımlılık anlamına geliyor. Önceleri her şeyi
öğrendiğimiz televizyonlar gazeteler geriye atıldı. Yerini çağın vazgeçilmezi sosyal medya mecraları aldı. Asıl amacı olan bilgi paylaşımından, fikir
alışverişinden çok, kişisel hayatların, düşüncelerin aktarıldığı farklı bir
boyut haline geldi.
Eğer bunlardan birinde
hesabın yoksa anormal gözle bakılacak duruma geldik, düşünün...
Eskiden dünyada neler olmuş neler bitmiş televizyondan öğrenirdik.
Belirli saatlerde verilen haberler sayesinde bilgi sahibi olurduk. Gazeteler
günlük alınır, spordan magazine, yemek tariflerinden, kim nerede kimlerle
olduğu öğrenilirdi. Ya şimdiler de "nerede neler olmuş","kimler
neler demiş"," nerelere gitmiş, merak mı ediyorsun? Hemen bağlan ve
öğren bu kadar basit. En çok kullanılan sosyal medya platformlarının başında Facebook ve Twitter geliyor. Kendini rahatça ifade ettiğin toplumda bastırılmış
duygularını sosyal medya üzerinden rahatça yayınladığın aşklarını,
kızgınlıklarını hatta yediğini, içtiğini, gezdiğin yerlere kadar paylaştığın
dijital platformlar vazgeçilmez oldu. Bireysel tartışmalar, topluma fikir
sunmalar, bilgi paylaşmalar, iyi-kötü
tüm yaşanılanlar sosyal çerçevede aktarılıyor. Akıl alışverişleri yapılıyor.
Bazen amacından sapmış birçok konu açığa kavuşuyor, bazen de yalan yanlış
haberlerle insanlar kandırılıyor. Doğru kullanıldığı ve yalansız paylaşımlar
yapıldığı sürece eğlenceli bir mecra oluyor. Sanat camiasından, devlet
adamlarına kadar herkes kullanıyor
ve açıkça sorular sorulup onlar hakkında merak ettiklerimizi
öğrenebiliyoruz. Bir yandan bakıldığında artık hiç bir şey ulaşılmaz değil gibi
görünüyor.
Üreticiyi tüketici ile farklı
bir platformda buluşturan sosyal medya markalar arası rekabete farklı boyut
kazandırıyor.
Son zamanlarda digital platformlara yönelik kullanıcı sayısı
artıkça markalar ve ticari kurumlarda bunların bir üyesi oldu. Günün birçok
saatini internette geçiren insanlar için alışveriş ve ihtiyaçlar buradan
karşılanır hale geldi. Kıyasıya rekabet söz konusu oldu. İstatistiklere göre
Facebook'un aktif sosyal medya reklamcı sayısı 1 milyonu geçti. Bu demek oluyor ki bir tıkla her şey kapınızda
dönemi hızla yaygınlaşıyor. İnsanlar gerçek ortamlardan çok sanal ortamlar
üzerinden hem rahat alışveriş yapıp, hem de merak ettikleri her şeye
ulaşabiliyor. Sosyal Medya'da bilgi paylaşımı hiçbir maliyet gerektirmeden gerçekleştirilip anında birçok kitleye hitap
ediyor olması kişisel güveni zirveye çıkarıyor. Yapılan araştırmalara göre
zaten Türkiye sosyal medya kullanım
oranlarında Avrupa sıralamasında yer alıyor.
Sanırım bu araştırmalar ve
görünenlere göre en güzel tanım;
"Sosyal Medya -
in"
"Tv'ler ve Gazeteler-
out"
Yorumlar
Yorum Gönder