Facebook Neydi Ne Oldu?


Sosyal medya teriminin başlamasına vesile olan Dünya’nın en popüler siteleri arasında yer alan 900 milyon civarı üyesi olan ve gün geçtikçe daha da çoğalan sosyal ağ Facebook. Sanırım hesabı olmayan çok nadir insanlar var aramızda. Seveni var, sevmeyeni var, ama ne yalan söyleyeyim ben seven tarafım  Az amacından farklı şeyler için kullanılsa da candır ciğerdir Facebook. İlk zamanlar aklıma geldi de etrafımda birkaç kişi kullanıyordu bana “sende kayıt olsana ” dediklerinde , “yok ben almayım kesin bilgilerimi çalar resimlerimi kötüye kullanır” diye söylenirdim. Zaman geçti ve bende kendimi sosyal ağın içerisinde, hatta sıkı bir kullanıcısı olarak yer aldım.

Facebook’un doğum sürecinden bu güne kadar neler olmuş neler bitmiş inceleyelim…

2005-TheFacebook


Zuckerberg  Facebook’u kurduğu zaman adını The Facebook olarak duyurmuştu .  Asıl kurulma amacı Harvard öğrencilerinin yararlanabileceği bir sosyal ağdı. Fakat ilerleyen zamanlarda Stanford, Columbia ve Yale Üniversitelerini de ağına dahil etti. Ve o yıllarda Uluslar arası üniversiteleri de ağına dahil ederek 5.5 Milyon kullanıcıya sahip oldu. Şimdilerde hiç ayrılamadığımız Facebook  eski görüntüsüyle cidden pek cazip değilmiş. Şu da bir gerçek ki yıllandıkça daha çekici hale gelmiş 


2006- Yakındaki Aktiviteler 



Yıl 2006 oluyor ve Facebook hızla gelişiyordu. Önce kabuğundan sıyrılıp , Harvard’la sınırlamayı bırakmış ve herkesin kayıt olabileceği bir ağ haline gelmişti. Görsel  düzenlemeler ufak tefek olsa bile, aslında o zamanlar ilk defa mini-feed yayına alışmış ve fotoğraflarda etiketlemeler başlamıştı. Ayrıca Paylaş butonu da hayatımıza 2006 yılında giriş yapmıştı. Kullanıcı sayısı ise o günler de 12 milyondu.



2007-Etkileşim


Çılgın bir dönem başlamış ve insanlarla etkileşim haline geçilmişti. Sitenin dizaynında gene pek iç açıcı değişiklik yoktu. Fakat o dönem itibari ile insanların duvarlarına yazılar yazılabiliyor, mesajlaşılabiliniyordu. Şu an önemsizmiş gibi gözünken uygulamalar var ya işte onlar 2007’de Facebook’un değişim habercisiydi. Çünkü 50 milyon kullanıcıya ulaşmış ve reklam servislerini yayına alma vakti için kolları sıvamıştı.



2008-Uygulama Çağı ve Paylaşım Kitlesi



Facebook görsel dizayn ve modernleşme yolunda hızla  ilerliyor insanları kendisine bağlamaya devam ediyordu. Bende tam bu dönemde Facebook kullanmaya başlamıştım, bu profili benim gibi hatırlayanlar  çoktur eminim. Bu dönemin en büyük özelliklerinden birisi anlık durum güncellemeleri, resim aktarımı,video ve bağlantı ekleme olanaklarıyla zenginleşmeye başlamış olmasıydı.

2009-Sayfalar



Profillerde zaman ilerledikçe daha belirgin değişiklikler yapılmaya başlanmıştı asıl en büyük yenilik Sayfalar olmuştu. O zamanları hatırlarsanız sadece sayfalara hayran olabiliyorduk. Gelişen ve hızla çoğalan kullanıcısı sayısı markaların dikkatini çekmiş, proje  ve kampanyalar üzerinden çalışılmaya başlanmıştı.



2010-Görsel Profiller



500 milyon kullanıcıya sahip olan Facebook artık son derece popülerleşmiş ve harika bir yenilikle hayatımızın merkezin olmaya devam etmekteydi. Profiller kişiselleşmeye başlamış artık bilgilerimizi yazarak kendimize has dünyamızı çizebiliyorduk. Sevdiğimiz filmler, okuduğumuz kitaplar, dinlediğimiz müzikler dahi tüm sevdiğim şeyleri profilimizde barındırıyorduk. Fotoğraf görselini hatırlarsınız dimi sayfanın tam üstüne kendi eklediğimiz resimler oluyordu, artık o dönemden sonra   arkadaşlarımızın etiketlediği resimlerimiz sıralanmaya başlamıştı bile.


2011-2012 Zaman Tüneli 



Ve  zaman ilerler Facebook çoğu kişinin nefret ettiği (onlardan biride ben) sadece bir merakla bakıp çıkmayı düşündüğü ve  bir daha çıkamadığı yeniliği hayata geçirdi ,yani zaman tünelini ekledi. Şimdi zorunlu olarak kullanılsa da o zamanlar isteğe bağlı idi. Zaman tüneline şöyle bir bakılacak olursa doğduğumuz günden bugüne kadar tutulan günlüğe benziyor. Sağ tarafta bulunan tarih sıralaması ile hangi yıl neler yaptın tutuluyor.En güzel özelliklerinden biride kapak fotoğrafıydı bunu çok sevdik yalan yok  Zaman tüneli en çok markaların işlerine yaradı kişisel profiller reklamlar afişler yayınlanabiliyorlardı.Önemli güncellemeleri öne çıkararak kullanıcıların daha da ilgisini çekti.


Ve  Yıl  2013 Gelişen  Facebook 




Ufak tefek değişiklikler yapıldı ve hala yapılmaya devam ediyor. Zaman tünelinin ortada ki dik çizginin iki yanında akışların yer aldığı tasarım, yerini iki sütundan (soldaki daha dar) hakkımızda bölümü için dizayn edildi. Sağ (geniş olan kısım) bölümde ise gelişmelerimiz yer alıyor. Gayet derli toplu bir düzenleme oldu. Daha fazla kişisel tanımın için hakkında kısmı sorularla donatıldı. Bildiğiniz anket aslında bu da iyi bir şey  Markalar ve işletmeler için bakılacak olursa ,daha çok reklamlarını  günlük belirli ücret aralığında tanıtıp ekonomiye can veriyorlar .Fan sayfaları hızla büyük rekabet içerisinde bunu da unutmamak lazım.


Öncelikle şöyle bir soru sormak istiyorum ne oldu da Facebook’a ve  zaman tüneline bu kadar alıştık biz ? Şimdi her anımız o oldu ister bilgisayardan istersen mobilden anında erişim haline gelmeye başladık. Nerde ne yedik, nereye gittik, neler yaptık ,anında herkesle paylaşmaya başladık.Geçmişten geleceğe Facebook hayatımıza kattıkları ve katacakları ile hep favorimiz olacak.İyi ki varsın seni sosyal çılgın ağ 

http://www.webgirisimciler.com/facebook-neydi-ne-oldu/

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

90'ların En Hit Bilgisayar Oyunları

Evrene mesaj göndermekten iflahım kurudu :D

Yağmurunu sevsinler :)