Sosyal Medya Uzmanı Ne İş Yapar?
İlk duyulduğu zaman kulağa hoş gelen, ama kime sorsanız hala nasıl bir meslek olduğunu çözemeyen, bir uzmanlık dalıdır. Sanırım tüm Sosyal Medya Uzmanları olarak sinir kat sayımızın yükseldiği tek soru “nasıl bir meslek, nasıl iş yapıp para kazanıyorsunuz “ olmalı. Hemen hemen bir seneye yakın sosyal medya uzmanlığı yapıyorum ve hala çevremde nasıl bir iş yaptığımı anlamayan insanlar var. Artık bunu kutsal bir görev bilerek merak edilen her şeye cevap vermeye karar verdim.
Hızla ilerleyen teknoloji sayesinde insanlar artık sosyal ortamdan çıkamaz bütün ihtiyaçlarını buralardan karşılar hale geldiler. Sokak sokak gezip araştırmak yerine internetten istediklerini öğrenebiliyorlar. Bu da yepyeni bir iş kolunun doğmasına sebep oldu. Şöyle örnek versek daha bir hatırlarsınız, 2007 yılında “sevgilisi tarafından aldatılan kızın intikamı” başlıklı bir e-ticaret firmasında yayınlanan video tıklanma rekoru kırmış, basınında gerçek sanarak haber bültenlerine konu ettiği bu “viral reklam” gündemde yer alarak sitenin kullanıcılarını çoğaltıp hızlı bir şekilde büyümesine yardımcı olmuştu. Tabi bu iş sosyal medya uzmanlarının başının altından çıkmıştı. Dünya genelinde 20 bin civarında istihdama ulaşan Sosyal Medya Uzmanlığı Türkiye’de de giderek büyüyen bir meslek haline geldi.
İŞKUR’ un açmış olduğu Sosyal Medya Kursları, Türk Meslekler Sözlüğü’nde de yer alması ile mesleğe karşı itibarı arttırdı.
Eğitim Programında Bulunanlar;
Eğitim sosyal medya uzmanlığı, e-ticaret ve kurumsal web sitesi yönetimi, internet reklamcılığı ve temel donanım konuları baz alınarak verilmektedir.
Tüm meslektaşlarım adına kısa ve öz nasıl bir iş yaptığımızı aktarayım.
-Öncelikle günün büyük bir bölümünü en az 17-18 saatini internet başında geçiriyoruz. Tüm sosyal platformlarda hesabımız var. Zaten hesabımız olmalı ki, sürekli araştırıp yeni fikirler üretmemize yarasın.
-Çalışmış olduğumuz sektörün, markaların veya şirketlerin sosyal medyada sesleri oluyoruz. Rakiplerinden daha çok medyada yere sahip olmaları için Facebook, Twitter, Blogger vs. sosyal medya mecraları ile kitlelerini topluyor çılgın projeler üretip ekonomisine can veriyoruz.
-Yapılan ve harcanılan emeklerin, boşuna gitmiş mi gitmemiş mi diye kontrolünü sağlıyor, müşterilerle çevrimiçi biyologa girerek, markayla müşteriyi bir arada topluyoruz. Patronların en çok merak ettikleri “ müşterilerim hakkımda neler diyor” sorusu oluyor. Biz de hemen bu soruya yanıt veriyoruz ve dijital platformda sahip olduğumuz kitlenin nabzını ölçerek bir sonra ki iş için daha temkinli oluyoruz.
-Aslında tek kelime ile çalıştığımız yerin, eli, kolu, bacağı, böbreği, kalbi oluyoruz. Hem reklamcı, hem iletişimci, hem tasarımcı, hem üreten, hem yazan, çılgın fikirlere ve projelere sahip olan insanlarız biz. İşimizin zorlukları da var tabi. Aynı anda 10-15 sayfaya admin olmak, tüm sayfalarda aktif olmak, müşterilere anında cevap vermek, canlı canlı yazışmak, analiz yapmak, bir sürü makale okuyup teknolojiyi çok yakından takip etmek, yolda, kırda, bayırda her yerde aklına ne geliyorsa not alıp, çizip karalamak, arada bir de nefes almak :)
Patronların da görevleri var tabi;
Dürüst olmalı, güvenilir olmalı, gerekirse o gün ki bütçesini artırıp müşteriye daha çok olanak sağlamalı, risk almalı ve “Like” satın almamalı ki bu aralar Facebook ve Twitter da yapılan uygulamalarla bilinçsiz kitle toplayan firmalar tökezliyor. Bizim tek istediğimiz bunlar, gerisi zaten biz sosyal medya uzmanlarının işi.
İşte böyle bir meslektir Sosyal Medya Uzmanlığı zordur risklidir ama eğlencelidir. Çabalayan üreten durmayan durmak nedir bilmeyen eğer doğru çalışırsa fazlasıyla kazanan ve kazandıran bir meslektir. Sosyal Medya Uzmanlığı çağın hızla ilerleyen popüler bir mesleğidir.
Yorumlar
Yorum Gönder